The are no features that match your current filters. Add some features that meet your filter requirements and check again.

Temadage i sundhedspædagogik – fra teori til praksis

Temadage i sundhedspædagogik hjælper jer med at inddrage jeres borger

Lyder det her bekendt ?

…”Vi taler meget om, hvor vigtigt det er, at vi skal have mere fokus på borgeren, men det er svært at vide hvordan”

eller

”Vi er lidt usikre på, hvordan vi kan arbejde med sundhedspædagogik og sundhedspædagogiske redskaber i dagligdagen?”

eller

”Vi har travlt, og får derfor ikke altid helt stoppet op og tænkt over vores egne kompetencer – også selvom vi ved, det er vigtigt.”

Det vigtige fokus

Lige meget hvilket sundhedsfaglige område I arbejder indenfor, er det vigtigt at have fokus på sundhedspædagogik. Sundhedspædagogik inddrager borgeren/patienten, hvilket er vigtigt, hvis I ønsker at fremme og støtte op omkring handling og dermed forandring.

Lær at skabe mere deltagelse og dialog

Få styrket jeres kompetencer gennem vores forskellige temadage i sundhedspædagogik.I vil lære, hvordan I gennem praktisk sundhedspædagogik, kan skabe endnu mere aktiv deltagelse, dialog og handling. Og I vil lære gennem kreativitet at skabe glæde og forandring.

Temadag i sundhedspædagogik, som er målrettet lige præcist jeres behov

Jeg ved, at I som underviserer kan stå overfor mange forskellige udfordringer, og derfor tilbyder jeg 6 forskellige temadage. På den måde kan jeg møde lige præcist jeres behov for kompetenceudvikling:

 

Se alle temadage i sundhedspædagogik og læs om de praktiske informationer længere nede på siden

 

 

SUNDHEDSPÆDAGOGIKKEN

Fra teori til praksis - kom i gang med sundhedspædagogik

SUNDHEDSPÆDAGOGIKKEN

Fra teori til praksis - kom i gang med sundhedspædagogik

JONGLØREN

Få alle dine sundhedspædagogiske roller i spil

JONGLØREN

Få alle dine sundhedspædagogiske roller i spil

VÆRKTØJSKASSEN

Skab borgerinvolvering gennem konkrete værktøjer

VÆRKTØJSKASSEN

Skab borgerinvolvering gennem konkrete værktøjer

FORLØBSARKITEKTEN

Planlæg sundhedspædagogiske forløb fra formål til succes

FORLØBSARKITEKTEN

Planlæg sundhedspædagogiske forløb fra formål til succes

KOMMUNIKATØREN

Bliv en succesfuld sundhedspædagogisk formidler og facilitator

KOMMUNIKATØREN

Bliv en succesfuld sundhedspædagogisk formidler og facilitator

SUNDHEDSINNOVATIONEN

Få fokus på brugerinddragelse og innovation i sundhedsfremme

SUNDHEDSINNOVATIONEN

Få fokus på brugerinddragelse og innovation i sundhedsfremme

Sundhedspædagogiske temadage

Praktiske informationer om sundhedspædagogiske temadage

Brug for at blive endnu klogere?

Jeres helt egen specielle temadag i sundhedspædagogik ? For at jeg på temadagen kan møde jeres behov, bliver du inden temadagen kontaktet, hvor vi taler om jeres forventninger og behov.

I kan bestille alle nedenstående temadage  – eller en efter jeres specifikke behov.

Fra teori til praksis

Alle temadage er sundhedspædagogisk funderet og bygger på nyeste viden indenfor sundhedspædagogik samt relaterede områder. Teorier og metoder er vigtige, men hvis ikke du kan omsætte det til praksis er de i ikke specielt brugbare. Temadagene tager derfor udgangspunkt i lige netop de udfordringer som du kan stå overfor i dagligdagen.

Aktiv deltagelse

Dagen er bygget op med korte oplæg samt workshops med høj grad af aktiv deltagelse. Jeg viser  konkrete eksempler og giver tips i undervisningen, som I kan bruge direkte i jeres egen undervisning bagefter.

Pris 16.000 kr ekskl. moms + kørsel og køretid

Ring på 2862 1462 eller skriv til gitte@innocate.dk, hvis du har brug for hjælp til at vælge eller bare har et spørgsmål

Underviser

Hvem er din underviser? Gitte Engelund, cand.mag audiologopædi, phd og sundhedsinnovatør

Ja, det er mig, og jeg brænder for at undervise og inspirere dig, til at blive meget bedre til sundhedspædagogik, kreativitet, innovation, men især også til at få mere fokus på din målgruppes behov. At møde behov er nok det mest grundlæggende formål i al sundhedspædagogisk arbejde. For kun ved at tilfredsstille behov, er det muligt at skabe handling og forandring.

Jeg kalder mig selv en Sundhedsinnovatør, og det fordi jeg er specialist indenfor både sundhedspædagogik og brugerdreven innovation.

Da jeg har en baggrund som forsker, er min undervisning altid velfunderet i teorier, men også meget i praksis, da jeg også har en baggrund som praktiker – både som afspændingspædagog og audiologopæd. Og derfor ved jeg,  hvor vigtigt det er at binde teori og praksis sammen.

Da jeg var ansat på Steno Center for Sundhedsfremme stod jeg bl.a. i spidsen for udviklingen af patientuddannelseskonceptet “Det Balancerende Menneske”, kompetencemodellen ” Den Sundhedspædagogiske Jonglør”,  og skrev bogen “I Balance med kronisk sygdom. Sundhedspædagogisk værktøjskasse til patientuddannelse” Skærmbillede 2014-09-25 kl. 14.28.12

Jeg mener derfor, at have en stor forståelse for de udfordringer som du kan stå overfor i dagligdagen. Jeg har observeret, analyseret og superviseret talrige forskellige undervisningssituationer – både grupper, men også 1:1 sessioner.

Jeg er en erfaren rotte, når det kommer til undervisning – er blandt andet ansat som ekstern lektor på Syddansk Universitet – og vægter altid aktiv deltagelse, humor og et godt udbytte. Jeg prøver selv at fremstå som ‘et godt eksempel’ i min undervisning ved at vise tips og metoder i min praksis.

Jeg glæder mig til at se dig

Her kan du få en gratis E-bog om sundhedspædagogik i praksis

..med 6 konkrete tips til at skabe mere deltagelse, dialog og handling i din undervisning

Og samtidig tilmelder du dig nyhedsbrevet , hvor jeg giver dig ny viden, tips, ideer, og tilbud om kurser direkte i din mailboks